כך תכינו ארוחת שניצל כמו במסעדה

כך תכינו ארוחת שניצל כמו במסעדה

טיגון שניצל

בא לך שניצל?

כך תכינו ארוחת שניצל כמו במסעדה

שניצל הוא המאכל המשפחתי האולטימטיבי האהוב על כולם וכוכב העל של הארוחה הישראלית. הרומאים היו הראשונים שטיגנו פרוסת בשר שצופתה בלחם ומאז הכל היסטוריה.
כל אחד לקח את מנת השניצל לכיוון אחר, כשיש מי שמטגנים בבלילה שהם מכינים בעצמם ואחרים קונים את הציפוי המתובל המועדף עליהם. יש מי שמעדיפים נתחי בשר עבים ועסיסיים ואחרים אוהבים את השניצל שלהם הכי דק שאפשר.
כדי ליהנות משניצל תוצרת בית בסטנדרט של מסעדה – חשוב שיהיו לנו גם את המתכונים הנכונים, שינחו אותנו בכמויות ובאופן ההכנה, אבל גם את הכלים הנדרשים לטיגון והכנת שניצל מנצח.
מהסוג שנחטף וכל ביס הוא עונג צרוף.
לפניכם הכרות עם מוצרים שיש להחזיק בשלוף במטבח אשר יעזרו לנו להכין שניצל מעולה בכל עת:

מלכת הטיגון – המחבת

טיגון מצוין מתחיל בבחירת המחבת הנכונה כאשר מחבת מברזל יצוק היא בדיוק הפריט שתרצו להחזיק ביד בשעת הטיגון.
מדובר במחבת בעלת מוליכות חום גבוהה להעברת חום בצורה אחידה אשר מתאימה לכל סוגי הכיריים בין אם מדובר בכיריים גז, אינדוקציה, קרמיות או חשמליות.
חשוב שלמחבת שתבחרו יהיה את החוזק והעמידות לעמוד בפעולת הטיגון. שימו לב שישנן גם מחבות נון סטיק שימנעו מהשניצל להידבק לתחתית המחבת, אך וודאו שהציפוי אינו משחרר רעלים בעת הטיגון.
שימו דגש מיוחד על הידית, כדי לבדוק שהיא נוחה לאחיזה ממושכת ואינה מחליקה.
מומלץ להחזיק גם מרסס שמן מקצועי שמתאים למילוי חוזר של השמן לטיגון, כדי שתוכלו לשמן את המחבת היטב לפי השטח המבוקש אך יאפשר לכם גם ריסוס על פני שטח רחב יותר על פני המחבת. 

השניצל שנתפס ברשת

רשת טיגון וצלייה נחשבת להצלחה מסחררת ומתאימות לשימוש גם בטמפרטורות גבוהות ושומרות על החום היטב למי שרוצה להכין שניצל אפוי בתנור.
המבנה של הרשת היא של ידיות מתלה נשלפות מעל תחתית כאשר התבנית עשויה לרוב מחומרים חזקים כמו נירוסטה, אלומיניום, ברזל יצוק וציפוי נון סטיק.
הרשת למעשה מונעת מהבשר להידבק לתחתית התבנית ושומרת על האוורור המבוקש ובטפטוף הנוזלים של הבשר. הרשת מסייעת גם בהשגת חימום אחידה ושווה.
הרשת מאפשרת בישול בריא יותר, כיוון שהיא עובדת על טיגון באוויר החם והתוצאה היא שניצל פריך להפליא. 

הפוך על הפוך

טיגון שניצל או אפייתו בתנור דורש מכם הפיכת השניצל כך שיהיה קריספי ושחום מכל הצדדים.
לצורך הפיכתו המהירה כדאי להחזיק הופכן ייעודי מחומר חזק בעיצוב שמונע שריטות בסיר או בתבנית ומעניק אחיזה נוחה.
ניתן להשתמש גם בתרווד קלאסי אבל בעמידות מספקת, לרוב הגמישים מבינם משולבים בסיליקון וציפוי נון סטיק. אך יש לוודא עמידות גבוהה של לפחות 180 מעלות חום.
יש מי שמעדיפים ומתחברים יותר לכף מעץ שתמיד שימושית וגם נראית אסתטית ויפה במטבח. 

איך חותכים את השניצל הכי טוב שאפשר?

חיתוך השניצל הוא מלאכה שתוכלו לתת לאחרים לעשות אותה (למשל בבואכם לרכוש נתחים מהקצב) או לחתוך בעצמכם. אך על מנת לחתוך נתחים דקים כפי שאתם אוהבים, אתם זקוקים לפרטנר הנאמן – סכין חיתוך ייחודית לפריסת בשר
מה עליכם לבדוק על מנת לוודא שהגעתם לסכין הנכונה? להב גמיש וחד שיאפשר לכם לחתוך בדיוק מקסימלי כמו גם עמידות גבוהה ויציבות. מומלץ סכין עם מתכת גמישה שמגנה על הסכין מפני שבירה וידית שלא תחליק לכם חלילה מהיד בעת פעולת החיתוך. 

עכשיו שיש בידיכם את כל הכלים להצלחה, הגיע הזמן להכין שניצל ביתי בסטנדרט של שפים. שיהיה בתיאבון! 

לחזור למשהו ספציפי?
שניצל
שניצל

בא לך שניצל?

רשימת המקומות המומלצים בישראל

מחפשים את השניצל המושלם? אנחנו נעזור לכם למצא אותו!

דילוג לתוכן